Календарно-тематичне планування
з основ здоров’я
з основ здоров’я
5 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017. (згідно оновленої програми затвердж. Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Бойченко Т.Є., Василенко С.В., Гущина Н.І. та ін. Основи здоров’я: підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2013
№
|
Зміст уроку
|
Дата
|
Приміт.
| |
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ ( 6год)
| ||||
1
|
Здоровий спосіб життя. Безпека й небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності. Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття**. Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла*. Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію**.
| |||
2
|
Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги. Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості**. Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги*. Моделювання ситуації відмови від пропозиції перейти дорогу у небезпечному місці**.
| |||
3
|
Безпека на зупинках громадського транспорту.
| |||
4
|
Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом.
| |||
5
|
Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. Відпрацювання навичок поведінки у транспорті*. Моделювання поведінки пасажира при аварії в транспорті*.
| |||
6
|
Узагальнення вмінь і навичок з теми «Здоров’я людини»
| |||
Розділ 2. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 6 год)
| ||||
7
|
Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня».
| |||
8
|
Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання. Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, інтернет, дистанційне навчання)**.
| |||
9
|
Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи.
| |||
10
|
Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів.
| |||
11
|
Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття.
| |||
12
|
Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Психічна і духовна складові здоров’я»
| |||
Розділ 3. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 5 год)
| ||||
13
|
Принципи і методи загартовування.
| |||
14
|
Рухова активність. Профілактика порушень постави і зору. Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей. Розрахунок максимальної маси портфеля*.
| |||
15
|
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду. Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах**. Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід**.
| |||
16
|
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я. Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером*.
| |||
17
|
Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Фізична складова здоров’я»
| |||
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 18 год)
Тема 1. Соціальний добробут ( 8 год)
| ||||
18
|
Права дитини. Обов’язки учня і громадянина. Права і обов’язки дитини (створення пам’ятки)*.
| |||
19
|
Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я. Переваги упевненої поведінки. Безпека спілкування в Інтернеті. Відпрацювання навичок ефективного спілкування**. Безпека спілкування в Інтернеті.**
| |||
20
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьків і вчителів. Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих.
| |||
21
|
Взаємодопомога членів родини.
| |||
22
|
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами.
| |||
23
|
Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.
| |||
24
|
Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я (ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю. Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини.
| |||
25
|
Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Соціальний добробут».
| |||
Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі (10 год)
| ||||
26
|
Причини виникнення і способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів.**
| |||
27
|
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників. Обстеження безпеки своєї оселі.
| |||
28
|
Безпека на дворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями. Моделювання безпечної поведінки з людьми. Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей. Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.
| |||
29
|
Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини.
| |||
30
|
Способи збереження природного середовища. Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок.*
| |||
31
|
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.
| |||
32
|
Підручні рятувальні засоби. Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів.*
| |||
33
|
Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуація на воді. Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі.**
| |||
34
|
Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Безпека в побуті і навколишньому середовищі»
| |||
35
|
Узагальнення здобутих навичок і вмінь.
| |||
Календарно-тематичне планування
Основи здоров’я 6 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.
(згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П.,Василенко С.В., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2014
№
|
Зміст уроку
|
Дата
|
Приміт.
|
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ ( 5 год)
| |||
1
|
Життя і здоров’я людини. Безпека життєдіяльності. Здоров’я та благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров’я.
| ||
2
|
Ризики і небезпеки.
| ||
3
|
Навколишнє середовище і здоров’я. Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов. Добір одягу за несприятливих погодних умов*.
| ||
4
|
Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля.
| ||
5
|
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек. Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації. Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек і захисту особистого майна*.
| ||
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 8 год)
| |||
6
|
Значення води й харчування для розвитку та здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування в підлітковому віці.
| ||
7
|
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування й енерговитрати залежно від фізичних навантажень. Визначення збалансованості харчового раціону.
| ||
8
|
Профілактика йододефіциту й діабету.
| ||
9
|
Правила купівлі, обробки та зберігання харчових продуктів. Аналіз маркування харчових продуктів.**
| ||
10
|
Перша допомога в разі харчових отруєнь. Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях.
| ||
11
|
Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни».*
| ||
12
|
Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.
| ||
13
|
Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я»
| ||
Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 7 год)
| |||
14
|
Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їхній розвиток з віком. Проект самовдосконалення* (вибір, планування і досягнення мети).
| ||
15
|
Навички та звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні та шкідливі звички. Чинники формування звичок. Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої чи шкідливої звички).
| ||
16
|
Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.
| ||
17
|
Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Моделювання ситуації прийняття зважених рішень. Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій. Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками.*
| ||
18
|
Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна й комерційна реклами. Аналіз соціальної і комерційної реклами.*
| ||
19
|
Психоактивні речовини та здоров’я. позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску й маніпуляціям. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.
| ||
20
|
Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми «Психічна і духовна складові здоров’я»
| ||
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 15 год)
Тема1. Соціальний добробут. Спілкування і здоров’я (7 год)
| |||
21
|
Спілкування людей. Засоби комунікації. Навички спілкування.
| ||
22
|
Стилі спілкування. Значення для здоров’я впевненої поведінки. Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях.
| ||
23
|
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальних мережах). Складання плану покращення міжособистісних стосунків.
| ||
24
|
Поняття конфлікту. Види та способи розв’язання конфліктів.
| ||
25
|
Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Моделювання ситуації з конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.
| ||
26
|
Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насильству в підлітковому середовищі.
| ||
27
|
Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми«Соціальний добробут. Спілкування і здоров’я»
| ||
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі ( 8 год)
| |||
28
|
Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека під час користування засобами побутової хімії. Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки. * Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.**
| ||
29
|
Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Відпрацювання наслідків евакуації з приміщення школи і своєї оселі.**
| ||
30
|
Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загорання одягу.
| ||
31
|
Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра в разі виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.
| ||
32
|
Безпека руху велосипедиста. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху, перевезення вантажів та виконання маневрів на велосипеді.
| ||
33
|
Телефони аварійних служб. Повідомлення рятувальних служб. Правила взаємодії з рятувальниками. Перша допомога в різних ситуаціях. Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними. Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб. **
| ||
34
|
Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі»
| ||
35
|
Підсумково-узагальнюючий урок.
|
Календарно-тематичне планування
Основи здоров’я 7 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.
(згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2015
№
|
Зміст уроку
|
Дата
|
Приміт.
|
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (10 ГОД)
| |||
1.
|
Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя.
| ||
2.
|
Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я. Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.*
| ||
3.
|
Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань.
| ||
4.
|
Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. Оцінювання ризиків щоденного життя.**
| ||
5.
|
Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля.
| ||
6.
|
Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.
| ||
7.
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП.Моделювання поведінки пасажира при ДТП.
| ||
8.
|
Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.
| ||
9.
|
Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. Відпрацювання алгоритму дій піл час пожежі в громадському приміщенні.
| ||
10.
|
Узагальнення з теми «Здоров’я, спосіб життя. Життя і здоров’я людини».
| ||
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 5 год)
| |||
11.
|
Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.
| ||
12.
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми. Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я.
| ||
13.
|
Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри.
| ||
14.
|
Типи шкіри. Особливості функціонування шкіри у підлітковому віці. Догляд за шкірою і волоссям. Визначення типу шкіри і волосся. Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект).*
| ||
15.
|
Узагальнення з теми «Фізична складова здоров’я»
| ||
Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 9 год)
| |||
16.
|
Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб.
| ||
17.
|
Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.
| ||
18.
|
Умови успішного навчання.Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.**
| ||
19.
|
Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю.Ознаки психологічної рівноваги. Відпрацювання навичок самоконтролю.
| ||
20.
|
Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес. Хронічний стрес і здоров’я.Відпрацювання навичок планування часу.
| ||
21.
|
Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуац.Позитивне мислення.
| ||
22.
|
Стресова стійкість. Оцінювання рівня стресу. Керування стресом. Самодопомога і допомога в разі стресу.
| ||
23.
|
Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів. Формування позитивної адекватної самооцінки.
| ||
24.
|
Узагальнення з теми «Психічна і духовна складові здоров’я»
| ||
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 11 год)
| |||
25.
|
Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Клініки, дружні для молоді. Складання списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.*
| ||
26.
|
Вплив засобів масової інформації на здоров’я.Створення реклами здорового способу життя.
| ||
27.
|
Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями.
| ||
28.
|
Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії негативному соціальному впливу.Моделювання способів протидії негативному соціальному впливу.
| ||
29.
|
Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння.
| ||
30.
|
Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернет-залежність.
| ||
31.
|
Наслідки вживання наркотиків. Міфи і факти про наркотики.
| ||
32.
|
Наркотична залежність. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркот. Протидія залученню до вжив. наркот.
| ||
33.
|
Заходи профілактики інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації.
| ||
34.
|
Узагальнення з теми «Соціальна складова здоров’я»
| ||
35.
|
Підсумково-узагальнюючий урок.
|
Календарно-тематичне планування
Основи здоров’я 8 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017. (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П., Гурська О. К., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2016
№
|
Зміст уроку
|
Дата
|
Приміт.
| |
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ ( 6 год)
| ||||
1
|
Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.
| |||
2
|
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.
| |||
3
|
Класифікація надзвичайних ситуацій.
| |||
4
|
Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень ЗМІ про НС.**
| |||
5
|
Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
| |||
6
|
Домедична допомога за надзвичайних ситуацій. Визначення стану потерпілого. Алгоритм рятування людей під час пожежі. Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі. Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому.
| |||
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 6 год)
| ||||
7
|
Поняття про оздоровчі системи та їх складові.
| |||
8
|
Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування.
| |||
9
|
Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки.
| |||
10
|
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби.
| |||
11
|
Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях.
| |||
12
|
Узагальнення знань з теми «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я»
| |||
Розділ 3. ПСИХІЧНА Й ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 5 год)
| ||||
13
|
Формування самосвідомості у підлітковому віці. Розвиток особистості. Біосоціальний характер особистості. Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети.
| |||
14
|
Складові духовного розвитку особисті. Моральний розвиток особистості. Формування системи цінностей. Піраміда потреб. Планування майбутнього.
| |||
15
|
Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я.
| |||
16
|
Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення. Розвиток пам’яті і уваги. Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги. Вправи на розвиток пам’яті та уваги.
| |||
17
|
Узагальнення з теми «Психічна й духовна складові здоров’я»
| |||
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (18 год)
Тема 1. Соціальний добробут ( 6 год)
| ||||
18
|
Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки).
| |||
19
|
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.
| |||
20
|
Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків, сексуальних домагань. Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску.
| |||
21
|
Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом.
| |||
22
|
Віктимна поведінка. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насилля.
| |||
23
|
Узагальнення з теми «Соціальний добробут»
| |||
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі ( 12 год)
| ||||
24
|
Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. Визначення пріоритетів у дорожньому русі.
| |||
25
|
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та їх пасажирів. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані. Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами.
| |||
26
|
Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах.
| |||
27
|
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення грунтів на здоров’я.
| |||
28
|
Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх.
| |||
29
|
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією.
| |||
30
|
Захист від кримінальних небезпек. Основи самозахисту. Поняття і межі допустимої самооборони.
| |||
31
|
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність.
| |||
32
|
Небезпека залучення до деструктивних соціальних угрупувань. Загроза тероризму. Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угрупувань.
| |||
33
|
Вплив ЗМІ на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека в мережі Інтернет.
| |||
34
|
Узагальнення з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі»
| |||
35
|
Підсумково-узагальнюючий урок.
| |||
Календарно-тематичне планування
Основи здоров’я 9 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.
(згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П., Гурська О. К., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2017
№
|
Зміст уроку
|
Дата
|
Приміт.
|
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ ( 3 год)
| |||
1
|
Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров’я. Аналіз свого способу життя та особистих цілей.
| ||
2
|
Взаємозв’язки фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.
| ||
3
|
Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя.
| ||
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 6 год)
| |||
4
|
Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я.
| ||
5
|
Види рухової активності. Вплив рухової активності. На фізичний, психологічний і соціальний добробут людини.
| ||
6
|
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.
| ||
7
|
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.
| ||
8
|
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму. Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я.
| ||
9
|
Узагальнення знань з теми «Здоров’я людина. Фізична складова здоров’я»
| ||
Розділ 3. ПСИХІЧНА Й ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 13 год)
| |||
10
|
Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.
| ||
11
|
Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки.
| ||
12
|
Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення.
| ||
13
|
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація.Виявлення професійних схильностей. Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами ЗМІ».
| ||
14
|
Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості.
| ||
15
|
Саморегуляція. Методи самоконтролю.
| ||
16
|
Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Підготовка до ДПА. Визначення індивідуального стилю навчання.
| ||
17
|
Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до ДПА.
| ||
18
|
Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.
| ||
19
|
Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя.
| ||
20
|
Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру. Самооцінка характеру. Проект самовиховання.
| ||
21
|
Узагальнення знань з теми «Психічна й духовна складові здоров’я».
| ||
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 13 год)
Тема 1. Соціальний добробут ( 7 год)
| |||
22
|
Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками.
| ||
23
|
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. Поняття «гендер» і «стать».
| ||
24
|
Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків.
| ||
25
|
Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ.
| ||
26
|
Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою.
| ||
27
|
Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад.
| ||
28
|
Значення регулярних профілактичних оглядів для хлопців і дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози. Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.
| ||
29
|
Узагальнення з теми «Соціальний добробут»
| ||
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки ( 6 год)
| |||
30
|
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні.
| ||
31
|
Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я.
| ||
32
|
Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя. Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади.**
| ||
33
|
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку.
| ||
34
|
Узагальнення з теми «Сучасний комплекс проблем безпеки»
| ||
35
|
Підсумково-узагальнюючий урок.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар